Skip to main content

Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee

   

PENGALAMAN BERPUASA DENGAN SET PUASA SHAKLEE



Bismillahirahmanirahim...

BERPUASA DENGAN ESP

Pengalaman Mj berpuasa dengan Set Puasa Shaklee bermula pada tahun 2018, Produk pertama sekali MJ cuba masa tu ESP. Tak sangka bila minum ESP perut memang tak meragam. Kalau nak tahu sebelum MJ kenal produk Shaklee, MJ ada masalah "GASTRIK".

Asal puasa je pedih ulu hati, pedih perut, kadang sampai muntah. Memang lembik je badan sepanjang hari puasa, badan pun tak bermaya, rasa nak baring je.😖

Alhamdulillah bila kenal produk Shaklee, Sahur dengan ESP pun perut boleh tahan lapar sampai berbuka. Mudah je kadang tak berasap dapur sebab kami suami isteri shake protein ESP je pagi pagi, berbuka baru masak untuk makan berbuka.

Alhamdulillah kesan yang sangat baik pada badan MJ bila minum ESP pada bulan puasa, Kesannya badan MJ rasa 👇
💕Badan bertenaga
💕Susu badan meriah
💕Hilang masalah gastrik
💕Perut selesa kenyang lama


Awal awal tu rasa macam "eh betul ke kenyang perut ni minum ESP je pun"?. 
Tapi betul korang...
 Rupanya kalau shake ESP ni saja pun waktu sahur Alhamdulillah perut memang kenyang, tak meragam, selesa ja berpuasa sepanjang hari tu.
Kalau tak percaya cubalah try konfem puas hati!😍

Antara kelebihan lain ESP ialah :


🌸Kulit jadi lebih anjal dan gebu
🌸Banyakkan susu ibu. Susu akan jadi lebih berkrim dan anak mudah kenyang
🌸Pudarkan parut
🌸Mengawal pertumbuhan jerawat
🌸Menguatkan akar rambut dan mengurangkan keguguran rambut
🌸kulit jadi lebih tegang dan sihat
🌸Kekalkan tenaga untuk jangka masa panjang. Rasa kenyang walaupun buat kerja berat
🌸Sesuai untuk mereka yang ingin turunkan berat badan
🌸Kurangkan masalah gastrik dan pedih perut
🌸Low GI yang membuatkan anda sentiasa kenyang

Patut la jadi favourite semua orang, banyak kelebihan minum ESP ni, terutama yang nak kulit flawless dan cerah 😍




BERPUASA DENGAN CINCH SHAKE

Dan ada satu lagi protein Shake iaitu CINCH SHAKE. Yang ini pula membantu turunkan berat badan sebab ianya ada tambahan "LEUCINE" yang berfungsi memelihara otot, membentuk otot tanpa lemak dan meningkatkan metabolisma badan serta membantu pembakaran lemak dengan lebih cepat.
Dan selalunya Cinch Shake dibuat sebagai meal replacement, samada ganti makan pagi, tengahari atau makan malam.

Terdapat 3 jenis perisa iaitu
1. VANILLA
2.CHOCOLATE
3.LATTE

Kalau nak tahu CINCH SHAKE mempunyai Glysemic Index yang rendah yang membantu perut kenyang lebih lama

Jadi kalau korang nak turun berat badan , memiliki bentuk badan yang cantik boleh minum CINCH SHAKE. InsyaAllah membantu kawal craving makan,membantu perut kenyang lama dan membantu yang ingin menurunkan berat badan.

CINCH SHAKE ada promo untuk MAC 2023, Hanya RM 200 untuk 2 tong, boleh campur mana mana perisa, berminat boleh klik SINI.





PERFORMANCE DRINK

Performance Drink pula antara produk yang paling MJ suka, rasa sedap sangat tau lemonade Shaklee ni!

Performance Drink ni sebenarnya ialah air isotonik macam 100PLUS tu. Tapi Shaklee punya air isotonik ni tanpa karbonate dan kurang gula.
Dirumus khas dengan kandungan sodium, potasium dan karbohidrat yang mencukupi
Berbuka selalunya kita rasa haus je sentiasa kan, sampai ke waktu moreh dahaga tu tak hilang😅

Tapi bila minum Performance drink ni hilanggg terus rasa haus dahaga tu, sejuk je rasa tekak.
SEDAPP pulak tu!
Seriuss korang kena try, anak anak pun confirmm suka😍


Ambil Performance Drink penghilang dahaga ideal yang menghidratkan, membekalkan gabungan propietari OPTI-LYTE dan campuran unik karbohidrat untuk memberi tenaga segera dan berterusan serta menyokong penghidrat optimum.




Dan banyak testimoni dari pengguna SET PUASA SHAKLEE






Dan GOODNEWS bulan ni ada PROMO SET PUASA SHAKLEE 1 2 3!!

Ada 3 item dalam satu set ni iaitu ESP, CINCH SHAKE & PERFORMANCE DRINK.


Berpuasa dengan SET PUASA SHAKLEE InsyaAllah akan membantu berpuasa dengan lebih selesa, bila sihat insyaAllah mudah nak beribadah,
Dan juga hidangan yang mudah disediakan dan lengkap dengan nutrient untuk keperluan badan.

PROMO SHAKLEE MAC 2023
Harga Asal RM 512

PROMO SET PUASA HANYA RM260!

JIMAT RM 252!

FREE GREEN SHAKER!

Berminat nak dapatkan PROMO SET PUASA SHAKLEE boleh contact MJ Di 0174032409 atau
TEKAN SINI 👉whasapp


#BlogMegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023


Amirah Jadilah MJ
Pengedar Shaklee Penang & SG Petani
017-4032409





Comments

  1. mudahan sampai bila-bila dapat consume cinch shake shaklee ni. memang real kenyang tak tipu.. eeee

    ReplyDelete
  2. Permulaan berpuasa kekadang tu jadi juga gastrik, tapi mild je. Bagus rupanya cinch shake Shaklee ni untuk orang gastrik.

    ReplyDelete
  3. memang sedih bila datang Ramadan bagi pesakit gastrik. rupanya ada suplemen yang boleh bantu mereka berpuasa. terima kasih info.

    ReplyDelete
  4. Ohh wow ...this really a good sharing for those with gastric concern this Ramadan month. This really a good supplement to have. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  5. Rupanya mereka yang gastrik elok untuk amalkan produk ini. Moga terus dapat berpuasa walaupun gastrik

    ReplyDelete
  6. Puasa dengan set ni memang rasa kejap perut..tak da la berkeroncong insya Allah

    ReplyDelete
  7. Menarik ya promo set puasa RM260 tu. 1 set tu boleh guna berapa lama?

    ReplyDelete
  8. puasa dengan soy protein mmg kenyang. kalau campur oat pun sedap juga tu

    ReplyDelete
  9. suami ada gastrik, nanti saya nak sugget dia try cinch shake Shaklee ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mutiara Kata dari TG Sheikh Zainul Asri

  Assalamualaikum semua, insyaAllah entry kalini MJ ada nak share sedikit kata kata motivasi beserta perkongsian hasil dari Kuliah Tuan Sheikh Zainul Asri ☺️ Antara point penting secara ringkasnya ialah: ✅ Semakin nak jadi baik semakin banyak ujian ✅ Allah uji dengan kesenangan nak tengok kita bersyukur ke tidak ✅ Allah uji dengan kesusahan nak tengok kita bersabar atau tidak ✅Allah beri ujian untuk betulkan tujuan yang salah.Tujuan hanya untuk Allah Dan Rasul. ✅ Allah beri ujian tanda Allah sayang kat kita ✅ Diberi ujian ucap Alhamdulillah sebab Allah masih ingat kat kita ✅ Orang yang buat baik dengan tujuan tak baik dia sedang menempah kehidupan dunia yg tak dapat keredhaan Allah Dan kecelakaan di hari akhirat ✅ Sentiasa “betul dengan Allah” ✅ Banyak muhasabah diri dari melihat kesilapan org lain Dan sedikit tambahan perkongsian dari Mj sendiri, Kadang ada yang bertanya, "kenapa makin berubah nak jadi baik, makin diuji?"  Begitulah fitrah kehidupan, hidup memang akan diuj

Cara Dapatkan Cash Rebate & Vitamin Percuma dari Shaklee

  Hi! Assalamualaikum.. InsyaAllah entry kalini MJ akan share tentang Cara untuk dapatkan Cash Rebate & Vitamin Percuma dari Shaklee. Bestkan beli produk Shaklee , tiba tiba dapat pula duit. Tak ke pelik tu. Tak pernah lagi shopping mana mana tempat, dapat semula duit 😍. Lagi seronok nak membeli kan? Nak tahu lebih lanjut jommm MJ share antara Cara untuk anda dapatkan Cash Rebate dari Shaklee. 1. DAFTAR KEAHLIAN Yang pertama sekali anda perlu mendaftar sebagai Ahli Shaklee  dan dapatkan no id Shaklee anda. Selepas anda dah menjadi Ahli Shaklee barulah anda layak untuk mendapat Cash Rebate dari Shaklee.  2. BELIAN PRODUK SHAKLEE Untuk anda mendapat Cash Rebate dari Shaklee anda perlu buat belian minima RM 510 . Seperti dalam rajah dibawah ini, Cash Rebate yang anda boleh dapat minima bermula dari 5% sehingga 21%. Belian tidak semestinya dari anda seorang sahaja. Anda boleh mengajak rakan rakan atau saudara anda untuk membeli produk Shaklee. Anda hanya perlu share kebaikan produk y

Hari Raya Open House

  Assalamualaikum Salam Syawal!  Kita Hari Raya Aidilfitri 30 hari, selagi belum habis 30 hari selagi tu ada jemputan ' Hari Raya Open House '. Meraikan Syawal adalah pada hari raya pertama tetapi hari yang seterusnya menjadi satu adat dalam masyarakat kita. Kita sebagai Umat Islam ingin meraikan jemputan tuan rumah untuk mengeratkan silaturahim dan ukhwah dibulan mulia ini.  Disamping memenuhi jemputan, berpada pada dalam pengambilan makan, kadang pasti terlajak terlebih makan, terlebih kalori seharian, makanya berat pun bertambah. Mujur ada Shaklee yang membantu untuk berat maintain walaupun memenuhi jemputan Open House di Hari Raya. Jom Mj share antara supplement yang membantu anda untuk memastikan berat anda kekal maintain dan tidak bertambah di hari Raya ini. 1. HERBLAX Herblax membantu pelawasan usus anda. Kalau di pagi hari anda makan berlebihan, di waktu malam, pastikan anda mengambil herblax 3-4 biji sebelum tidur. InsyaAllah keesokkan paginya , anda akan 'flush ou